スカイプを使ったネイティブ講師とバイリンガル講師による多言語スクール

取扱い言語

よくあるご質問
FAQ

グローバルトークについて
About Global-Talk

登録料金や入会費は必要ですか?
Is there a registration fee or an enrollment fee?

いいえ、会員登録に費用は一切かかりません。
まずはお気軽に会員登録をお願いいたします。
No. Registration is completely free.
Please feel free to sign-up here.

始めるために必要なものは何ですか?
What do I need to get started?

インターネットに繋がるパソコン・タブレット端末・スマートフォン、ヘッドセット(またはマイクとスピーカー)、Skypeの3つです。また、WEBカメラをご用意いただくと、ビデオ通話も可能になるため、顔の表情やお辞儀など面接でも重要なビジュアル面についてもアドバイスを受けることが可能になります。
3 things you will need are a computer with internet connection, a headset (or a microphone and speakers), and a Skype account. Also, if utilizing a webcam to have video conversations makes for better language practice as it is closer to a conversation in person.

グローバルトークでは何が出来ますか?
What can I do on Global Talk?

グローバルトークでは、PDFや動画をダウンロードすることができます。また、Skypeを利用してマンツーマンでレッスンを受けることが可能です!
You can download PDF and video files for language study on Global Talk. However, the main feature of Global Talk is using Skype to have one-to-one language lessons!

海外からでも受講できますか?
Can I take lessons from outside the country?

はい、受講可能です。必要な環境がそろっていれば、世界中のどこからでもレッスンを受講していただけます。
Yes, you can. So long as you are in a setting suitable for online video lessons, you can take Global Talk lessons from anywhere in the world.

Skypeについて
About Skype

Skypeとはなんですか?
What is Skype?

無料のインターネット電話サービスです。Skype同士であれば世界中の誰とでも、何時間通話しても無料です。チャット機能やビデオ通話も無料でご利用いただけます。
Skype is an Internet calling service. You can use Skype to talk with other Skype contacts anywhere in the world and at any time, for free. This includes free instant messaging and free video calls.

SkypeIDの確認方法が分かりません
I don't know how to check my Skype ID.

Skypeにログインをすると、画面の左上にSkypeIDが表示されます。
When you log in to Skype, your Skype ID is shown on the upper left part of the screen.

コンテンツダウンロード、レッスンについて
About Content Download and Lessons

動画や資料は一度ダウンロードしたら、いつでも見ることが出来ますか?
Once I have downloaded videos and other materials, can I view them at any time?

ダウンロードしたものをPCに保存をしておけば、いつでも見ることが可能です。しかし、動画やPDFのダウンロードURLにはそれぞれ有効期限が設定されています。有効期限が過ぎた動画やPDFを再度見るためには購入する必要がございます。
If you save the files that you download onto your computer, you can view them at any time. However, the URLs of video and PDF files do have a limited validity period. After the end of that period, users who have not downloaded the files must purchase them if they wish to view them again.

講師はどのような方がいますか?
What kind of people are the Global Talk teachers?

幅広い方が在籍しています。詳しくは、講師一覧からご覧いただけます。
We have a broad range of teacher members registered at Global Talk. For more detailed information about Global Talk teachers, please see the teachers page.

一日に何回レッスンを受けることができますか?
How many lessons can I take in one day?

一日に受講できるレッスンの制限はありません。
There is no restriction on the number of lessons that can be taken in one day.

レッスン前に確認することは何ですか?
What do I need to check before the lesson?

ご確認いただきたいことは2点あります。ヘッドセットとWEBカメラの接続テスト・講師からのコンタクトの申請を承認(コンタクトの承認を行いませんと、通話を行うことが出来ません。
There are two things that we would like you to confirm before the lesson. One is to check the connection for the headset and webcam. The other is to make sure that you have accepted the contact request from the teacher (you cannot call or receive calls from someone if you have not accepted their contact request)

レッスン前に先生と連絡をとれますか?
Can I contact a teacher before the lesson?

はい、可能です。「レッスン履歴」で該当レッスンページを確認⇒メッセージ欄からメッセージを送ってください。先生からメッセージが来た場合も、メッセージの部分に表示されます。なお、先生からメッセージがくると、自動的に登録メールアドレスにお知らせメールが届くようになっています。「レッスン履歴」にある該当ページからも確認可能です。
Yes, you can. This is done by selecting that lesson in "lesson history", clicking on the "message" column, and sending a message. Also, if a teacher sends you a message, it will be shown in this "message" column. When a teacher sends a message to you, a notification mail will automatically be sent to the e-mail address that you have registered with Global Talk. You can check the message from the lesson under the lesson history page.

予約が正しく出来たか確認したいです
I booked a lesson but want to make sure that I did it correctly.

予約が完了すると、登録されたメールアドレス宛に「予約完了メール」が配信されます。ご確認ください。なお、キャンセルの完了や先生からのメッセージもメールでお知らせしております。
After completeing a lesson booking, an automatic e-mail notification will be sent to the address that you have registered, notifying that you have properly completed the booking. You can view that message for confirmation, as well as messages notifying messages from teachers and messages notifying lesson cancellations.

先生からのコールがこない場合はどうしたら良いですか?
What should I do if I do not receive a call from the teacher?

  1. 先生のSkypeIDにコールする(リマインドメールにIDの記載があります)
  2. Skypeを再起動してみる(Skypeシステムの不調の可能性もあるため)
  3. 他にソフトウェアが立ち上げっていないか確認する
  4. それでもコールがない場合は、先生にメッセージを残して完了報告で「未実施」を報告してください
  1. Call the teacher's Skype ID (Your ID will appear on the reminder message).
  2. Try restarting Skype (problems with the Skype system can be a possibility).
  3. Check to make sure that there are no other software programs open.
  4. If you try these and there is still no call from the teacher, send a message to the teacher, and file the lesson completion report as "not completed".

自分のSkypeの調子、もしくはネットの調子が不安定で、レッスンに参加できませんでした
I was unable to have a lesson due to either a problem I had with Skype, or a problem with the network.

完了報告で「トラブル」報告をお願いいたします。ネット回線を確認後、Skypeのテストをお願いいたします。復活しない場合、レッスン開始前の予約をキャンセルすることも可能です。
Please point out this trouble in the lesson completion report. After checking the connection, please do a quick Skype test. If the connection cannot be restored, you can cancel the booking if the lesson has not yet begun.

レッスンの感想を送りたいです
How to send your feedback

該当するレッスンページの「感想」から投稿してください。講師と事務局に感想が届きます。なお、いただいた感想はサイトで使わせていただく可能性がございます。
You can fill out and send feedback regarding the lesson by clicking "lesson feedback" from the appropriate lesson page. These opinions, comments etc that you send will go to the teacher and to administration. Please note that this content may possibly be used on the Global Talk website

「お気に入り」とはなんですか?
What is "favorites"?

お気に入りの先生の予定を効率よく予約するための機能です。お気に入りの先生がいたら「お気に入り」ボタンをクリックしてください。こちらのお気に入り一覧に反映されます。お気に入り機能は「講師一覧ページ」と「講師の詳細ページ」から使用可能です。
"Favorites" is a function you can use to efficiently schedule lessons with the teacher(s) you prefer. To use this function, click the "favorites" button on your preferred teacher(s). That teacher will then be shown on your "favorites" list. You can use the "favorites" function in the teachers list page, and also on the teacher details pages.

料金について
About fees

料金はどのくらいかかりますか?
How much does the fee cost?

詳しくは料金プランのページをご覧ください。
For detailed information, please see the Fee Plan page.

支払方法について教えてください
Method of Payment

クレジットカード決済と銀行振り込みにて対応をしております。
Global Talk accepts payments for lessons by credit card and by bank transfer payment.

月額会員ですが有効期限前にポイントを使い切ってしまいました
I am a monthly subscriber (pay by the monthly payments method), but I have already used up all my points for the month.

月額会員コースと並行して、都度都度ポイントを購入することも可能です。新しくポイントを購入した場合、有効期限は購入した日から1ヶ月後に延長されます。
Members who make the monthly payments can also buy additional points at any time. Additional points, when purchased, have a validity term of 30 days from the date of purchase.

会員登録・その他について
Member registration and other questions

会員登録にはお金がかかりますか?
Is there a fee for member registration?

いいえ、会員登録は無料でできます。
No, member registration itself is free.

登録情報の取り扱いは?
What about the information that I register? Is it secure?

お客様の情報は厳重にお取扱いさせていただきます。
Information that is registered by members is treated with strict care.

会員登録したのに、確認メールが届きません。
I registered as a member but have not received a confirmation e-mail.

お使いのメールサービス(Yahooメール、Gmailなどフリーのメールアドレス)ではグローバルトークからのお知らせが「迷惑メールフォルダ」に分類されてしまう場合があるようです。受信時は「迷惑メールフォルダ」も併せてご確認くださいますよう宜しくお願いいたします。
It may be the case that the e-mail service that you use (e-mail address with Yahoo mail, Gmail, etc.) is filtering notifications from Global Talk into the spam folder/junk folder. When you check for the confirmation mail, please also check your spam/junk folder.

携帯電話のアドレスを登録したのですが、メールが届きません
I registered with my cell phone e-mail address, but have not received a confirmation e-mail.

携帯電話に関しては、携帯キャリア側でスパム対策を強化していること、個別に利用者がスパム設定をできることから、受信出来ないことが多いようです。文字化けされてしまう場合は、お手数ではございますがメールソフトのバージョンアップ、もしくは他のフリーアドレス(Gmail等)を取得していただけますでしょうか。
※バージョンアップを行わずとも、文字のエンコードを【UTF-8】に変更いただくことで文字化けが修正できる場合がございますので、まずは以下をお試しください。
  • auの場合はこちらをご確認ください。
  • softbankの場合はこちらをご確認ください。
  • docomoの場合はこちらをご確認ください。
Regarding cell phones, it may be the case that your cell phone carrier automatically filters messages from Global Talk as spam, or it could be that security settings that you set yourself are preventing your cell phone from receiving from Global Talk. If text is garbled, we recommend that you update to a newer software version, or use a different e-mail address (such as Gmail or other free e-mail service).
*Even if you do not update the software version, in some cases the character garbling problem may be solved by changing the text encoding to "UTF-8". We recommend trying that first. You can do that by:
  • clicking here to check for au phones.
  • clicking here to check for softbank phones.
  • clicking here to check for docomo phones.

一度登録した情報の変更や削除は出来ますか?
Can I change or delete information that I once I have registered it on Global Talk?

はい、出来ます。ログイン後の【プロフィール編集】からいつでも自由に変更することが出来ます。一度登録した情報の削除につきましては、退会の処理が必要となりますのでお問い合わせページのフォームより、ご連絡ください。
Yes, you can. You can freely edit information at any time by clicking edit profile after logging in. For deleting information that you have registered, you will have to delete your account. In that case please contact Global Talk using an inquiry form.

一人が会員登録をしたら、複数人で利用することは出来ますか?
Can one person's member account be used by multiple people?

複数人でのご利用は出来ません。必ずお一人ずつ会員登録をお願いいたします。
No, one person's member account can only used by that member, and no other individual. Each individual must register his or her own account.

休会や退会することは出来ますか
Can I take a temporary break from membership or withdraw membership?

休会はできませんので、一度退会していただいた後、再度入会していただく必要があります。退会をご希望の場合は、お問い合わせフォームより退会希望の旨をご連絡ください。
You cannot take a temporary break from membership, so once you withdraw membership, you must re-register if you wish to use Global Talk again. If you wish to withdraw membership, please contact us about it using an inquiries form.

パスワードが分からなくなりました
I forgot my password.

ログイン画面のパスワード・リセットから、パスワードを再設定してください。
You can reset your password by clicking on "password reset" from the log in screen.

推薦環境を教えてください
What are the recommended specifications?

推奨環境は以下の通りです。
  • 【インターネットブラウザ】 ・Windows – Mozilla FireFox 3.6 以降 – Google Chrome 10 以降 – Apple Safari 5 以降 – Microsoft Internet Explorer 8 以降
    ・Mac – Apple Safari 5 以降 – Mozilla FireFox 3.6 以降 – Google Chrome 10 以降
  • 【スカイプ】 ・Windows – Skype 5 以降 ・Mac – Skype 2.1 以降
  • 【パソコン本体】 ・メインメモリ – 2GB以上
Specifications recommended by Global Talk for optimum lesson quality are as follows:
  • 【Internet browser】Windows: Mozilla Firefox 3.6 or higher ・Google Chrome 10 or higher・Apple Safari 5 or higher・Microsoft Internet Explorer 8 or higher
    Mac: Apple Safari 5 or higher・Mozilla Firefox 3.6 or higher・Google Chrome 10 or higher
  • 【Skype】Windows: Skype version 5 or higher
    Mac: Skype version 2.1 or higher
  • 【Computer】Main memory 2GB or higher

受信したメールが文字化けしてしまいます
Messages I receive from Global Talk are garbled.

一部の古いメールソフトですと、サポートがされておらず文字化けされてしまうようです。文字化けされてしまう場合は、お手数ではございますがメールソフトのバージョンアップ、もしくは他のフリーアドレス(Gmail等)を取得していただけますでしょうか。
※バージョンアップを行わずとも、文字のエンコードを【UTF-8】に変更いただくことで文字化けが修正できる場合がございますので、まずは以下をお試しください。
  • Outlookの場合はこちらをご確認ください。
  • Thunderbirdの場合の場合はこちらをご確認ください。
  • Becky!の場合の場合はこちらをご確認ください。
Messages may not be well supported if some parts of your e-mail software are outdated, which can lead to garbling of text. If text is garbled, we recommend that you update to a newer software version, or use a different e-mail address (such as Gmail or other free e-mail service).
Even if you do not update the software version, in some cases the character garbling problem may be solved by changing the text encoding to "UTF-8". We recommend trying that first. You can do that by: :
  • clicking here to check for outlook.
  • clicking here to check for Thunderbird
  • clicking here to check for Becky!